Do 25 oktober 2007

HVR-lezing "De Rijswijkse Canon" door mevrouw Lizette de Koning

Gebouw Hofrust

Op 18 oktober werd -in navolging van de Nederlandse geschiedenis canon-de Rijswijkse canon officieel gepresenteerd. Het Museum Rijswijk heeft uit haar collectie een overzicht samengesteld, waarin de diverse onderdelen van de canon worden getoond.

Op 25 oktober heeft het Museum haar ontvangstruimte aan de HVR beschikbaar gesteld: de schrijfster van het boek "Verhalen van Rijswijk - de canon" heeft een lezing gehouden over de totstandkoming van de canon en van haar boek, waarna de leden van de HVR de tentoonstelling konden bezoeken.

Tevens werd in het Museum een tentoonstelling geopend over de Romeinse mijlpaal, die in 2006 in Rijswijk is gevonden. De stadsarcheoloog de heer Hans Koot heeft de tentoonstelling bij de leden geïntroduceerd. Het Museum zorgde tevens voor een hapje en een drankje, een prachtige afsluiting van deze avond!