Di 31 mei 2022

ALgemene Ledenvergadering + lezing " Van Oude Molstraat tot Sion"

Gebouw Hofrust, Herenstraat 44B

Aansluitend op de Algemene Ledenvergadering verzorgt Erik den Beems, Projectleider Restauratie en Herbestemming van Stadsherstel Den Haag de lezing "Van Oude Molstraat tot Sion":

Stadsherstel den Haag zet zich in voor herstel en behoud van het historisch karakter van den Haag en omgeving. De gemeente Rijswijk en Stadsherstel gaan zich gezamenlijk inspannen voor het herstel en behoud van het oude koetshuis in Sion met een (gedeeltelijke) maatschappelijke invulling. Het koetshuis is een restant van de vroegere buitenplaats Sion. Erik den Breems is projectleider Restauratie en Herbestemming bij Stadsherstel. Tijdens zijn lezing presenteert hij de geschiedenis en de activiteiten van Stadsherstel en gaat daarbij vooral in op duurzaam monumentenbehoud. Enige projecten van Stadsherstel komen ter sprake. Tenslotte schetst hij zijn betrokkenheid bij de restauratie en herbestemming van het koetshuis van Sion. Erik van Breems heeft bouwkunde en architectuur gestudeerd en heeft geruime tijd bij een architectenbureau gewerkt. Sinds 2014 werkt hij bij Stadsherstel.