Do 8 mei 2008

HVR-lezing over de restauraties aan oude muurreclames in Den Haag en omgeving door de heer Koos Havelaar

Gebouw Hofrust

Er moeten in het verleden honderden muurreclames zijn geweest in Den Haag - en ook in Rijswijk - en deze verdwijnen in rap tempo.

De Stichting Haags Industrieel Erfgoed (SHIE) (website)maakt zich sterk om oude muurreclames in Den Haag en omgeving te restaureren: een mooi voorbeeld daarvan bevindt zich op de Brouwersgracht in den Haag, waar de reclame voor Reuser & Smulders koffie (uit 1917-'20) is gerestaureerd.

De heer Koos Havelaar, voorzitter van de SHIE heeft aansluitend op de Algemene Ledenvergadering een lezing gegeven over de activiteiten van de SHIE en meer in het bijzonder over het onderwerp "Muurvlakte te huur": hij heeft de restauratiecampagne van de stichting toegelicht, voorzien van veel illustraties over het restauratieproces bij een aantal oude reclames in Den Haag.

muurreclame
Gerestaureerde muurreclame