Do 20 november 2008

HVR-lezing over de vereniging Rembrandt en haar werkzaamheden door de heer Huub Blankenberg

Hofrustkapel Rijswijk

De Vereniging Rembrandt is het oudste particuliere steunfonds voor kunst in Nederland.
De Vereniging bestaat dit jaar 125 jaar en heeft gedurende haar bestaan een groot aantal belangrijke kunstwerken helpen verwerven voor Nederlandse musea.
De heer Huub Blankenberg, directeur van de Vereniging Rembrandt heeft tijdens een lezing op die avond –aansluitend op de Algemene Ledenvergadering-- de geschiedenis van de vereniging geschetst en een overzicht gegeven van haar activiteiten.

Aansluitend op deze lezing werd de film “De klompjes van de Schaapweimolen” van het HVR-lid de heer Henk van Drimmelen vertoond: het treurige verhaal van het 3-jarig dochtertje van de molenaar van de Schaapweimolen, die in de 19e eeuw dodelijk werd getroffen door een molenwiek.