Buurtblad Drassige Driehoek uit >>> LEES MEER

13 januari 2021

Ondanks de corona is de redactie van het Buurtblad de Drassige Driehoek (Rijswijk rondom het Jaagpad) er in geslaagd om weer een uitvoerige uitgave te publiceren.

Deze uitgave van januari 2021 heeft als thema "De Tweede Wereldoorlog in Pasgeld en 't Haantje", met daarin onder ander:

• het verhaal van de Struikelstenen, die enige jaren geleden zijn geplaatst voor het adres Jaagpad 57 ter nagedachtenis aan de vanuit dat adres in de oorlog weggevoerde en vermoorde Joodse Rijswijkers
  • een interview met mw Wijnberg-Brandt, een nabestaande van Anna Vilbach-Blom, voor wie een struikelsteen is geplaatst
  • het oorlogsdagboek van de 92-jarige Wout Tersmette: hij heeft de fusillade meegemaakt van 12 Nederlanders, die door de Duitsers op 7 oktober 1944 werden geëxecuteerd bij de spoorwegovergang bij 't Haantje.

Verder komen uiteraard deactiviteiten van de buurtvereniging aan de orde alsmede de in september gelanceerde wandeling Pasgeld.

Hier vindt u alle informatie uit deze uitgave, maar ook die uit de eerdere buurtbladen: www.dedrassigedriehoek.nl/de-drassige-driehoek/buurtblad.