Stichting Rijswijkse Historische Projecten ontvangt Monumentenprijs 2017 >>>

10 september 2017

Tijdens de opening van de Open Monumentendag op zaterdag 9 september reikte Marloes Borsboom, wethouder Cultureel Erfgoed de Monumentenprijs 2017 uit aan de Stichting Rijswijkse Historische Projecten. Op de foto wordt zij geflankeerd door Hans van Rossum (L) en Willem vd Ende (R), bestuursleden van de stichting.

Zij prees de stichting voor haar jarenlange inzet voor het behoud en de beschrijving van Rijswijkse monumenten in een prachtige serie boeken, ondertussen al weer 30 kleinere en een aantal in groter formaat. Hans van Rossum memoreerde in zijn dankwoord de grote inzet van het --ondertussen ingekrompen-- bestuur, waarbij hij vooral het te vroeg overleden bestuurslid Jan Eijken prees, die diverse boeken op zijn naam heeft staan.

De boeken van de SRHP kunt u terugvinden op de site van de stichting: www.historie-rijswijk.nl